čaj s medem a citrónem

Množství: X

Co je jídelníček
254 kJ Energie:
60,71 kcalKalorie:
1x 200ml Jednotka:
Nápoje nealkoholické Kategorie:
0 g Bílkoviny:
30 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

různé druhy čaje (zelený/polozelený/bílý/černý) obsahují různé množství pro výživu významných látek. Jejich zastoupení je dáno nejen místem původu čajových lístků (klimatické podmínky), ale i jejich následným zpracováním. Pokud na dochucení použijete kvalitní med (nejlépe přímo od včelaře), zajistíte tak tělu přísun sacharidů ve formě fruktózy, glukózy, sacharózy a dalších cukrů. Za zmínku určitě stojí také obsah draslíku, vápníku, hořčíku či sodíku v tomto sladidle. Šťáva z čerstvého citrónu dodá nápoji zejména důležitý vitamín C.


Vliv na zdraví:

všechny druhy čaje povzbuzují organismus a obsahují řadu prospěšných látek, které svědčí tělu. Použitý med je podpůrným prostředkem při léčbě nachlazení, tlumí kašel a podle některých zdrojů navozuje dobrý spánek. Lze ho použít i zevně (desinfekce ran, mírnění otoků, pomoc při obnově tkáně aj.). Citrónová šťáva obsahuje zejména vitamín C, který chrání organismus před infekcí.


Praktické rady:

med i citrónovou šťávu přidávejte do nápoje až po jeho částečném vychladnutí. Pokud čaj dochucujete příliš horký, ochuzujete se o část zdraví prospěšných látek


 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Bez nadsázky nejlepší aplikace vůbec, jakou znám. Vůbec nemám dramatickou potřebu zbavovat se spousty kil, ale baví mě sledovat příjem bílkovin, vlákniny atd. Nikdy jsem netušil, jak...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...