svíčková omáčka

Množství: X

Co je jídelníček
1 318,5 kJ Energie:
315,12 kcalKalorie:
1x 150 ml Jednotka:
Omáčky Kategorie:
9,45 g Bílkoviny:
37,5 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
13,95 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Graf složení nutričních hodnot

Graf složení produktu svíčková omáčka

Obsah potraviny:

základem svíčkové omáčky je kořenová zelenina (mrkev, celer, petržel) a smetana. Do pokrmu patří také cibule a koření (nové koření, celý pepř, bobkový list), sůl, cukr a citronová šťáva. Většina domácností používá tradiční recepturu a omáčku zahušťuje jíškou, někdy přidává i špek, máslo na zjemnění aj.

Vliv na zdraví:

klasická svíčková omáčka dle receptury našich babiček je velmi tučná a obsahuje zbytečně mnoho kalorií. Na zdravém jídelníčku by se měla vyskytovat jen výjimečně.

Při redukční dietě volte jiný druh pokrmu nebo si uvařte odlehčenou verzi této dobroty.

Praktické rady:

při přípravě zdravější svíčkové omáčky použijte více zeleniny a uvařte ji spolu s kořením do měkka (pokud zeleninu a koření před vařením nejprve orestujete na kousku másla, bude mít omáčka mnohem lepší chuť a vůni). Poté jen rozmixujte ve vývaru (za přidání méně tučné smetany, mléka či jogurtu). Pokud by byla omáčka ještě řídká, můžete ji zahustit malým množstvím rezistentního škrobu (koupíte ve zdravé výživě) nebo na sucho opražené mouky (může být celozrnná). Podávejte s libovým masem a nejlépe celozrnným knedlíkem.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Kalorické tabulky obrátily můj život minimálně o 150° :) A to hlavně co se týče sebevědomí! Zhubla jsem 10 kg, a to pozvolna, kontrolovaně, bez přibírání, bez pocitu hladu. Jedla...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...