zelná polévka

Množství: X

Co je jídelníček
1 008 kJ Energie:
240,91 kcalKalorie:
1x 200g Jednotka:
Polévky Kategorie:
2,48 g Bílkoviny:
4,34 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
23,5 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Graf složení nutričních hodnot

Graf složení produktu zelná polévka

Obsah potraviny:

na zelnou polévku má každá hospodyňka svůj vlastní recept. Jednotlivé přísady se mohou lišit (kvalitativně i kvantitativně), čímž se liší i výsledný obsah pokrmu. Většinou jde však o polévku bohatou na tuky (zpravidla zde nechybí cibulový základ, slanina nebo jiná uzenina, smetana či šlehačka, jíška atd.).

Vliv na zdraví:

pokud jde o typickou českou „zelňačku“, dá se obecně říci, že by si ji měli dovolit pouze těžce fyzicky pracující, štíhlé osoby, které potřebují hodně energie nebo osoby, které nemají potíže s hmotností. Jedná se o velmi vydatný pokrm, který obsahuje mnoho kalorií. Typická „zelňačka“ je nevhodná pro redukční, diabetickou (zejména diabetici druhého typu) i šetřící dietu (dráždivé koření, mnoho tuku).

Praktické rady:

uvařte si zdravější zelnou polévku. Připravíte ji s mnohem menším množstvím tuku (kvalitní tuk – nejlépe olivový či řepkový olej, použijete pouze do cibulového základu), místo jíšky polévku zahustěte strouhaným bramborem či zeleninou, uzeninám se vyhněte (lze použít libové maso), smetanu použijte jen v malém množství nebo ji nahraďte jogurtem.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Dnes jsem náhodou našla tyto stránky. Jsem překvapená, jak fungují. Něco, s čím jsem se trápila léta tady mám na jedno kliknutí. Moc chci poděkovat těm, kteří to takto zpracovali....“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...