víno červené Merlot

Množství: X

Co je jídelníček
600 kJ Energie:
143,4 kcalKalorie:
1x 2 dl (200 ml) Jednotka:
Nápoje alkoholické Kategorie:
- Bílkoviny:
36 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

Červené víno Merlot se vyrábí z modrých hroznů. Hlavní složkou vína je voda, dále ethanol, glukóza, fruktóza a enzymy. V červeném vínu se nachází více tříslovin a resveratrolu než ve víně bílém.  Nejvíce jsou obsaženy vitamíny skupiny B. Vitamín C se nechází jen v malém množství a z minerálů zde najdeme například draslík, křemík, hořčík, vápník a jiné.

Vliv na zdraví:

  Resveratrol je důležitý v prevenci kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky. Mírné pití vína reguluje krevní tlak i hladinu cholesterolu v krvi. Díky obsahu antioxidantů má i protirakovinové účinky. Víno vyplavuje z těla toxické látky a odvodňuje ho, zmírňuje záněty ledvin či močového měchýře. Je doporučováno pro zachování štíhlé linie, má protizánětlivé účinky a zlepšuje trávení. Křemík zpevňuje pokožku, posiluje vlasy a nehty, draslík vyrovná případný výkyv soli v těle. Fruktóza obsažená ve vinné révě mírně zvedá hladinu cukru v krvi, tím pomáhá při únavě, nervozitě a depresích a vitamín C poslouží pro imunitní systém.
Při nadměrném pití vína hrozí jaterní cirhóza, poškození srdce a další zdravotní problémy i závislost na alkoholu. 

Praktické rady:

Merlot se dá pít samotně nebo se hodí k jemným paštikám, k pokrmům s výraznou chutí rajčat nebo nastrouhaných tvrdých sýrů, k pečenému hovězímu nebo jehněčímu masu, bifteku nebo grilovaným plátkům.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Díky moc, za kalorické tabulky, pomohly mi naučit se připravovat si vyváženou stravu, díky nim jsem zhubla za 5 měsíců 9 kg.“ Jana

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...