vepřové maso průměr

Množství: X

Co je jídelníček
690,3 kJ Energie:
164,98 kcalKalorie:
1x porce (65 g) Jednotka:
Maso hovězí a vepřové Kategorie:
6,695 g Bílkoviny:
- Sacharidy:
-    Z toho cukry:
15,34 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

Vepřové maso je bohaté na bílkoviny, draslík, vitamíny skupiny B a najdeme v něm i poměrně velké množství tuku.


Vliv na zdraví:

Při dobrém výběru konkrétní části zvířete se i vepřové maso může stát součástí zdravé, vyvážené stravy. Přednost dáváme masu libovému (kýta). Je třeba brát v úvahu i vhodnou tepelnou úpravu takového masa. Vaření, dušení či zapékání je vhodnější, než smažení či grilování.

Pro zdraví je naopak nevhodná častá konzumace tučného vepřového masa (bůček, krkovička…) a výrobků z něj (jitrnice, jelita,...). Tučné vepřové maso má oproti jiným druhům mas vyšší energetickou hodnotu a při nízkém energetickém výdeji podporuje zvětšování tukových zásob. Kromě toho může být příčinou zvýšené hladiny cholesterolu a krevních tuků či přispívat k onemocnění srdce a cév.


Praktické rady:

Pokud plánujete vařit z mletého masa, je lepší si ho umlít či nasekat doma. V supermarketech často narazíme na mleté maso pochybné kvality, do kterého se mohou zbytečně přidávat i další ingredience a některé deklarované informace na obalu takového výrobku často viditelně neodpovídají skutečnosti.


 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Senzační! Veliká pomoc. Začínám hubnout a doufám, že i díky vám to dokážu!“ Zuzana D.

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...