nevařená rýže

Množství: X

Co je jídelníček
1 496 kJ Energie:
357,54 kcalKalorie:
1x 100g Jednotka:
Rýže Kategorie:
syrové Stav:
6,7 g Bílkoviny:
80,4 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
0,400 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Graf složení nutričních hodnot

Graf složení produktu nevařená rýže

Obsah potraviny:

obilka rýže obsahuje asi 8 - 12 % bílkovin, 68 - 72 % sacharidů a pouze 2,4 % tuků. Z vitamínů jsou zastoupeny zejména vitamíny řady B - především B1, B2 a B3.

Dle způsobu zpracování se poměrně značně liší obsah minerálních látek.

Vliv na zdraví:

tato lehce stravitelná obilovina je bohatá na slizotvorné substance, což má význam pro léčbu zažívacích potíží a střevních onemocnění (poruchy trávení, průjem, zácpa).

Pravidelná konzumace rýže snižuje riziko vzniku nádorových onemocnění trávicího traktu.

Rýže neobsahuje cholesterol a nasycené mastné kyseliny a preventivně působí proti vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

Rýže je přirozeně bezlepková potravina, a proto je vhodná pro nemocné celiakií.

Tato příloha je výborným dodavatelem energie v podobě komplexních polysacharidů, které rovnoměrně uvolňují glukózu do krevního řečiště.

Praktické rady:

rýži lze konzumovat ve slané i sladké úpravě.

Hnědá rýže s obsahem povrchových vrstev obilky obsahuje kyselinu fytovou, která na sebe váže vápník a železo, čímž dochází k určitým ztrátám ve využití těchto minerálních látek. Přesto je rýže Natural celkově nutričně hodnotnější, než rýže bílá.

Rýže Natural a parboiled je 2 - 3x bohatší na draslík, hořčík a zinek, než ostatní druhy rýže.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Dobrý den, také moc děkuji za Vaši aplikaci. Narazila jsem na ni náhodou před 3,5 měsíci a řekla jsem si, že to zkusím. Kila přibraná po porodu sice byla skoro pryč, ale stále to...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...