káva espresso, mléko, cukr

Množství: X

Co je jídelníček
244,8 kJ Energie:
58,51 kcalKalorie:
1x 150ml Jednotka:
Nápoje nealkoholické Kategorie:
- Bílkoviny:
6 g Sacharidy:
5,85 g    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

espresso je silný výluh kávy, který obsahuje maximum chuťových a aromatických látek a minimum škodlivin, které se v kávových zrncích nacházejí.

Mléko je zdrojem vápníku, i když jeho množství přidávané do espressa je velmi malé, a tak nemá z výživového hlediska příliš velký význam.

Cukr je zdrojem jednoduchých sacharidů a dodává do těla prázdné kalorie (našemu tělu nepřináší žádné kvalitní živiny).

Vliv na zdraví:

kofein z kávy stimuluje organismus, obsažené antioxidanty mají ochranný vliv na naše zdraví (neutralizují účinek volných radikálů).

Káva odvodňuje organismus, je tedy třeba dbát na pitný režim.

Kávu je možné zdravému člověku a v rozumném množství (2-3 šálky denně) doporučit.

Pokud držíte redukční dietu, espresso doplňte nízkotučným nebo polotučným mlékem a cukru se snažte odvykat.

Praktické rady:

aby pro vás bylo jednodušší odvykat si na chuť sladké kávy, dávku cukru snižujte postupně. Cukr lze též nahradit přírodním sladidlem stévie, které je bez kalorií a prospívá zdraví. Umělá sladidla jsou naopak nevhodná.

Aromatické látky obsažené v kávě jsou těkavé, a proto by se nápoj měl pít zásadně čerstvě připravený.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Děkuji za tabulky. Sice jsem zatím nezhubla viditelně, ale kolegyně říkají, že vypadám štíhlejší. Učím se jíst a moc mi to nejde. Jsem vysoce sacharidový typ. Nejedla jsem téměř...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...