zelná polévka

Množství: X

Co je jídelníček
1 008 kJ Energie:
240,91 kcalKalorie:
1x 200g Jednotka:
Polévky Kategorie:
2,48 g Bílkoviny:
4,34 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
23,5 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Graf složení nutričních hodnot

Graf složení produktu zelná polévka

Obsah potraviny:

na zelnou polévku má každá hospodyňka svůj vlastní recept. Jednotlivé přísady se mohou lišit (kvalitativně i kvantitativně), čímž se liší i výsledný obsah pokrmu. Většinou jde však o polévku bohatou na tuky (zpravidla zde nechybí cibulový základ, slanina nebo jiná uzenina, smetana či šlehačka, jíška atd.).

Vliv na zdraví:

pokud jde o typickou českou „zelňačku“, dá se obecně říci, že by si ji měli dovolit pouze těžce fyzicky pracující, štíhlé osoby, které potřebují hodně energie nebo osoby, které nemají potíže s hmotností. Jedná se o velmi vydatný pokrm, který obsahuje mnoho kalorií. Typická „zelňačka“ je nevhodná pro redukční, diabetickou (zejména diabetici druhého typu) i šetřící dietu (dráždivé koření, mnoho tuku).

Praktické rady:

uvařte si zdravější zelnou polévku. Připravíte ji s mnohem menším množstvím tuku (kvalitní tuk – nejlépe olivový či řepkový olej, použijete pouze do cibulového základu), místo jíšky polévku zahustěte strouhaným bramborem či zeleninou, uzeninám se vyhněte (lze použít libové maso), smetanu použijte jen v malém množství nebo ji nahraďte jogurtem.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Úplně nejvíc nejlepší systém co kdy mohl vzniknout O:-) dohromady mám pryč už 15 kg a to bez trápení, únavy apod. Cítím se skvěle :) Mnohokrát děkuji za tento nápad! T.“ Tereza B.

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...