víno bílé polosuché

Množství: X

Co je jídelníček
653,18 kJ Energie:
156,11 kcalKalorie:
1x 2 dl (200 ml) Jednotka:
Nápoje alkoholické Kategorie:
- Bílkoviny:
2 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

obsah vitamínů v nápoji se liší podle jednotlivých odrůd vína a je ovlivněn technologickým postupem výroby. Nejvíce jsou zastoupeny vitamíny skupiny B. Obsah minerálních látek ve víně je ovlivněn půdními podmínkami a zvolenou výrobní technologií nápoje. Obecně se obsah těchto látek pohybuje v rozmezí 3 – 5 mg na litr nápoje. Největší zastoupení má draslík, vápník a hořčík, dále zde najdeme fosfor, železo, mangan a řadu stopových prvků.

Polosuché víno je takové, které má podíl zbytkového nezkvašeného cukru do 12 g na jeden litr.

Vliv na zdraví:

některé studie uvádějí, že pravidelné pití vína (asi 5x týdně – pro ženy po 2 dcl, pro muže po 4 dcl) má příznivé zdravotní účinky na kardiovaskulární systém, působí preventivně proti vzniku cukrovky a díky obsahu fenolů má též protirakovinný účinek. Vitamíny skupiny B pomáhají správné funkci srdce či nervové soustavy, účastní se přeměny sacharidů, bílkovin a tuků, udržují dobrý stav pokožky, zvyšují imunitu, pomáhají léčbě chudokrevnosti, omezují únavu aj.

Praktické rady:

pokud si nevíte rady s výběrem vhodného vína, určitě se obraťte na specializovanou prodejnu, kde vám vyškolený personál nejen dobře poradí, ale nabídnou i malou ochutnávku.

Jestliže držíte redukční dietu a chcete si dopřát skleničku vína, volte raději víno suché, které má nejnižší obsah zbytkového nezkvašeného cukru.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Dík za podporu mladých vodních slalomařů - jen díky tomu jsem se o Vás dozvěděla a pomalu se zbavuji těch několika málo kil, která jsem považovala za daň věku. Vždy jsem se hodně...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...