vepřové maso průměr

Množství: X

Co je jídelníček
690,3 kJ Energie:
164,98 kcalKalorie:
1x porce (65 g) Jednotka:
Maso hovězí a vepřové Kategorie:
6,695 g Bílkoviny:
- Sacharidy:
-    Z toho cukry:
15,34 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

Vepřové maso je bohaté na bílkoviny, draslík, vitamíny skupiny B a najdeme v něm i poměrně velké množství tuku.

Vliv na zdraví:

Při dobrém výběru konkrétní části zvířete se i vepřové maso může stát součástí zdravé, vyvážené stravy. Přednost dáváme masu libovému (kýta). Je třeba brát v úvahu i vhodnou tepelnou úpravu takového masa. Vaření, dušení či zapékání je vhodnější, než smažení či grilování.

Pro zdraví je naopak nevhodná častá konzumace tučného vepřového masa (bůček, krkovička…) a výrobků z něj (jitrnice, jelita,...). Tučné vepřové maso má oproti jiným druhům mas vyšší energetickou hodnotu a při nízkém energetickém výdeji podporuje zvětšování tukových zásob. Kromě toho může být příčinou zvýšené hladiny cholesterolu a krevních tuků či přispívat k onemocnění srdce a cév.

Praktické rady:

Pokud plánujete vařit z mletého masa, je lepší si ho umlít či nasekat doma. V supermarketech často narazíme na mleté maso pochybné kvality, do kterého se mohou zbytečně přidávat i další ingredience a některé deklarované informace na obalu takového výrobku často viditelně neodpovídají skutečnosti.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Od svých 13 let trpím záchvatovým přejídáním. Myslela jsem, že nikdy nenajdu cestu ven, až jsem našla tuhle stránku. Do celého světa se mi chce volat DÍKY za pomoc! Těch 7 kilo dole...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...