uzené maso vařené

Množství: X

Co je jídelníček
1 004,9 kJ Energie:
240,17 kcalKalorie:
1x 100g Jednotka:
Maso ostatní Kategorie:
15 g Bílkoviny:
- Sacharidy:
-    Z toho cukry:
20 g Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

Uzené maso většinou obsahuje velké množství tuku (podle druhu zvířete, ze kterého maso pochází a podle jeho použité části) a o něco méně bílkovin.

Vliv na zdraví:

Velké množství přidávané soli může být příčinou vysokého krevního tlaku (rizikové pro vznik infarktu myokardu), či zadržování vody v organismu.

Solicí směsi často obsahují i další látky, které jsou podezřelé z negativního vlivu na lidské zdraví. Hovoří se o žaludečních vředech, rakovině tlustého střeva aj. Při úpravě uzením vzniká množství dalších, zdraví škodlivých látek (maso se několik hodin udí zavěšené v kouři).

Pokud je to proto možné, uzenému masu se zcela vyhněte. Uzené maso je nevhodné zejména pro děti, starší lidi, pacienty s šetřící dietou nebo osoby s ledvinovými obtížemi. Nehodí se ani při redukční dietě.

Praktické rady:

Pokud si uzené maso nedokážete odepřít, vybírejte alespoň méně tučné druhy a s jeho konzumací to nepřehánějte.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Výborné tabulky, člověk jí zdravě a neví proč nehubne a když to zapíše zjistí, že i zdravá jídla mohou být velmi kalorická a musí být opatrný kolik toho dá na talíř. Hlavně...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...