Počet potravin 43 178
Počet aktivit 716
Android app on Google Play

rýže vařená

Zvolte množství: X

Navrhnout změnu hodnot Navrhnout novou jednotku
Název: rýže vařená
Energie: 520 kJ
Kalorie: 124,28 kcal
Jednotka: 1x 100 g
Kategorie: Rýže
Bílkoviny: 2 g
Sacharidy: 28,2 g
   Z toho cukry: 0,050 g
Tuky: 0 g
   Z toho nasycené mastné kyseliny: 0 g
   Transmastné kyseliny: -
   Cholesterol: 0 mg
Vláknina: 0,400 g
Sodík: 0,001 g
Vápník: 10 mg
GI: 70

Graf složení nutričních hodnot

Graf složení produktu rýže vařená

Obsah potraviny:

Ve slupkách rýže najdeme mnoho vitamímů a minerálů. Důležitou látkou je také škrob. Obilka obsahuje 8-12% bílkovin, 68-72% sacharidů a pouze 2,4% tuků. Z vitamínů můžeme jmenovat B1, B2 a B3.

Vliv na zdraví:

Tráví se velmi pomalu, ale uvolňuje glukózu do krve. Rýže je vhodná i pro celiaky, protože se jedná o přirozeně bezlepkovou potravinu. U starších lidí se špatným polykáním a hrozícím vdechnutím zrnek nemusíme jídelníček o rýži ochuzovat, ale použijeme například rýži kulatozrnnou, která není po uvaření sypká. Díky obsahu komplexních sacharidů a nízkému obsahu tuku je rýže vhodná i při redukčních dietách. Pro tento účel se nejlépe hodí rýže basmati či celozrnná. Pamatujme ale na její množství a na to, aby nebyla doplněna dalšími nevhodnými surovinami (tučné maso, smetanové omáčky, mnoho másla…).

Praktické rady:

Před vařením je dobré rýži propláchnout pod tekoucí vodou dokud voda nebude čirá. Na trhu je nepřeberné množství druhů této obiloviny. Vhodný druh rýže volíme podle povahy pokrmu, který připravujeme. Některé druhy se lépe rozvaří, a proto jsou vhodné do rizot, nákypů a pro přípravu kaší, jiné zůstávají sypké a připravujeme je jako klasickou přílohu.

Navrhnout změnu popisu

Ohlasy uživatelů

 

„Děkuji. Skvělé stránky. Skvělý systém. I díky vám jsem zhubla 20 kilo a váhu si držím :). Můžu jíst a jím skoro vše - protože u vás najdu potřebné informace. Lída“

Všechny ohlasy uživatelů

Sociální sítě

 

Zašlete nám Váš názor

Zvolte množství:

X

Zvolte dobu:

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9