Počet potravin 43 264
Počet aktivit 717
Android app on Google Play

pomeranč

Zvolte množství: X

Navrhnout změnu hodnot Navrhnout novou jednotku
Název: pomeranč
Energie: 294 kJ
Kalorie: 70,27 kcal
Jednotka: 1x kus (150 g)
Kategorie: Ovoce čerstvé
Bílkoviny: 1,41 g
Sacharidy: 17,625 g
   Z toho cukry: 14,025 g
Tuky: 0,180 g
   Z toho nasycené mastné kyseliny: 0,030 g
   Transmastné kyseliny: -
   Cholesterol: 0 mg
Vláknina: 3,6 g
Sodík: 0 g
Vápník: 60 mg
GI: 44

Graf složení nutričních hodnot

Graf složení produktu pomeranč

Obsah potraviny:

Pomeranče jsou kvalitním zdrojem vitamínu C a B1. Ze slupek získáváme pektin a esenciální oleje. Dále obsahuje draslík, hořčík a fosfor.

Vliv na zdraví:

Působí jako preventivní prostředek proti nachlazení a chřipce. Dále snižuje krevní tlak a hladinu cholesterolu v krvi. Dostatečný přísun vitamínu C podporuje vstřebávání železa, stimuluje tvorbu bílých krvinek, vývoj kostí, zubů a chrupavek.

Praktické rady:

Chceme-li, aby nám pomeranče vydržely i několik týdnů, skladujeme je ve vlhkém a chladném prostředí. Pro přípravu čerstvého domácího džusu se hodí pomeranče s tenkou slupkou či krvavé pomeranče. Pupečné pomeranče se silnou slupkou jsou naopak vhodné pro přímou konzumaci. Jejich výhodou je to, že zpravidla neobsahují semena a mívají lepší chuť.

Navrhnout změnu popisu

Ohlasy uživatelů

 

„Díky Vám jsem získala přehled o svých snězených potravinách. Když vidím to množství kalorií, tak mě to prostě donutí jít si zacvičit. A nakonec to cvičení není tak hrozné, aspoň se cítím fit. Anna K.“

Všechny ohlasy uživatelů

Sociální sítě

 

Zašlete nám Váš názor

Zvolte množství:

X

Zvolte dobu:

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...