linecké pečivo

Množství: X

Co je jídelníček
2 300 kJ Energie:
549,7 kcalKalorie:
1x 100 g Jednotka:
Pečivo sladké Kategorie:
- Bílkoviny:
- Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

základními surovinami pro výrobu lineckého těsta je bílá pšeničná mouka, cukr a tuk (máslo, Hera apod.). Pokud si cukroví pečeme sami, používáme zpravidla také vejce, která se při průmyslové výrobě většinou nahrazují (vyšší cena). Linecké pečivo se většinou slepuje marmeládou nebo džemem a máčí se do čokoládové polevy (částečně nebo zcela).

Vliv na zdraví:

jedná se o velmi sladké a tučné cukroví, které není vhodné zařazovat do běžného jídelníčku.

Nadměrná konzumace příliš sladkých a tučných potravin může vést k nežádoucímu ukládání tuku, vzniku nadváhy (obezity) a s tím spojených zdravotních obtíží. Ohroženi jsou zejména jedinci s pasivním způsobem života.

Linecké pečivo z velkovýroby obsahuje celou řadu chemických látek, které mohou být příčinou alergií nebo jiných zdravotních obtíží.

Praktické rady:

pokud si chuť lineckého pečiva nedokážete odepřít, upečte si ho z celozrnné mouky, cukr nahraďte jiným sladidlem (vhodný je med, datlový sirup, javorový sirup aj.) a použijte také méně tuku (jeho část nahraďte bílkovinami ve formě tvarohu apod.). I takové cukroví však konzumujte s rozumem.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Kalorické tabulky změnily můj životní styl.Jím 5x denně malé a vyvážené porce.Za dva měsíce jsem zhubla o 10kg. Ze 70 na 60 kg, 44 let.Beru hodně léků např. na štítnou žlázu,...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...