Kopřivový čaj bez cukru

Množství: X

Co je jídelníček
0 kJ Energie:
0 kcalKalorie:
1x hrnek velký (500 ml) Jednotka:
Nápoje nealkoholické Kategorie:
- Bílkoviny:
- Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

kopřiva dorůstá zhruba do výšky kolem jednoho metru a má sytě zelené, řapíkaté listy. Listy i lodyha rostliny jsou pokryty žahavými chloupky, jež obsahují histamin, serotonin a acetylcholin.

Kopřivový čaj bez cukru neobsahuje téměř žádné kalorie.

Vliv na zdraví:

čerstvé kopřivy působí dezinfekčně a antirevmaticky. Odvar z kopřiv pomáhá při chudokrevnosti, špatné tvorbě krve nebo se využívá při onemocnění močového ústrojí.

Kopřiva dokáže vylepšovat látkovou výměnu v těle nebo podpořit tvorbu mateřského mléka u kojících žen.

Pro děti do dvou roků se kopřivový čaj vůbec nedoporučuje.

Histamin – látka vznikající z aminokyseliny histidinu. Vyskytuje se zejména v některých bílých krvinkách, ale také v ostatních orgánech. Její nadměrné uvolnění při alergické reakci způsobuje zúžení průdušek (u astmatu), kopřivku aj. Histamin se uplatňuje i při vzniku zánětu a zvyšuje vylučování žaludeční šťávy.

Serotonin – jedná se o biologicky aktivní látku obsaženou v krevních destičkách, buňkách trávicího ústrojí a v menší míře i v centrálním nervovém systému. Hlavní význam má jako neurotransmiter (přenašeč nervových vzruchů).

Acetylcholin – ester kyseliny octové s cholinem. Funguje jako neurotransmiter u mnoha živočichů, včetně člověka. Často zprostředkovává přenos vzruchu v centrální i periferní nervové soustavě.

Praktické rady:

pokud máte možnost natrhat si kopřivy v čistém prostředí, zkuste si vyrobit domácí kopřivový čaj.

Ideální doba ke sběru kopřiv je na jaře, kdy mají rostliny největší sílu.

V našich končinách se nejčastěji setkáváme s kopřivou dvoudomou. Tato rostlina se velice hojně vyskytuje u řek, na zahradách, kolem polních cest či v lužních lesích.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Výborné. počítání kalorií se stalo zábavou.děkuji za tuto stránku “ Adéla

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...