Kopřivový čaj bez cukru

Množství: X

Co je jídelníček
0 kJ Energie:
0 kcalKalorie:
1x hrnek velký (500 ml) Jednotka:
Nápoje nealkoholické Kategorie:
- Bílkoviny:
- Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

kopřiva dorůstá zhruba do výšky kolem jednoho metru a má sytě zelené, řapíkaté listy. Listy i lodyha rostliny jsou pokryty žahavými chloupky, jež obsahují histamin, serotonin a acetylcholin.

Kopřivový čaj bez cukru neobsahuje téměř žádné kalorie.

Vliv na zdraví:

čerstvé kopřivy působí dezinfekčně a antirevmaticky. Odvar z kopřiv pomáhá při chudokrevnosti, špatné tvorbě krve nebo se využívá při onemocnění močového ústrojí.

Kopřiva dokáže vylepšovat látkovou výměnu v těle nebo podpořit tvorbu mateřského mléka u kojících žen.

Pro děti do dvou roků se kopřivový čaj vůbec nedoporučuje.

Histamin – látka vznikající z aminokyseliny histidinu. Vyskytuje se zejména v některých bílých krvinkách, ale také v ostatních orgánech. Její nadměrné uvolnění při alergické reakci způsobuje zúžení průdušek (u astmatu), kopřivku aj. Histamin se uplatňuje i při vzniku zánětu a zvyšuje vylučování žaludeční šťávy.

Serotonin – jedná se o biologicky aktivní látku obsaženou v krevních destičkách, buňkách trávicího ústrojí a v menší míře i v centrálním nervovém systému. Hlavní význam má jako neurotransmiter (přenašeč nervových vzruchů).

Acetylcholin – ester kyseliny octové s cholinem. Funguje jako neurotransmiter u mnoha živočichů, včetně člověka. Často zprostředkovává přenos vzruchu v centrální i periferní nervové soustavě.

Praktické rady:

pokud máte možnost natrhat si kopřivy v čistém prostředí, zkuste si vyrobit domácí kopřivový čaj.

Ideální doba ke sběru kopřiv je na jaře, kdy mají rostliny největší sílu.

V našich končinách se nejčastěji setkáváme s kopřivou dvoudomou. Tato rostlina se velice hojně vyskytuje u řek, na zahradách, kolem polních cest či v lužních lesích.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„S pomocí vaší aplikace se mi podařilo za měsíc shodit deset kg a jde to neustále dál. Využívám rovněž aplikaci pro mobilní telefon, která mi usnadňuje spoustu práce s...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...