káva espresso, mléko, cukr

Množství: X

Co je jídelníček
244,8 kJ Energie:
58,51 kcalKalorie:
1x 150ml Jednotka:
Nápoje nealkoholické Kategorie:
- Bílkoviny:
6 g Sacharidy:
5,85 g    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

espresso je silný výluh kávy, který obsahuje maximum chuťových a aromatických látek a minimum škodlivin, které se v kávových zrncích nacházejí.

Mléko je zdrojem vápníku, i když jeho množství přidávané do espressa je velmi malé, a tak nemá z výživového hlediska příliš velký význam.

Cukr je zdrojem jednoduchých sacharidů a dodává do těla prázdné kalorie (našemu tělu nepřináší žádné kvalitní živiny).

Vliv na zdraví:

kofein z kávy stimuluje organismus, obsažené antioxidanty mají ochranný vliv na naše zdraví (neutralizují účinek volných radikálů).

Káva odvodňuje organismus, je tedy třeba dbát na pitný režim.

Kávu je možné zdravému člověku a v rozumném množství (2-3 šálky denně) doporučit.

Pokud držíte redukční dietu, espresso doplňte nízkotučným nebo polotučným mlékem a cukru se snažte odvykat.

Praktické rady:

aby pro vás bylo jednodušší odvykat si na chuť sladké kávy, dávku cukru snižujte postupně. Cukr lze též nahradit přírodním sladidlem stévie, které je bez kalorií a prospívá zdraví. Umělá sladidla jsou naopak nevhodná.

Aromatické látky obsažené v kávě jsou těkavé, a proto by se nápoj měl pít zásadně čerstvě připravený.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Zanedlouho to budou 2 měsíce, co se stravuji za pomocí tabulek a mám dole 10 kg. Škoda, že jsem o nich nevěděla už dřív. Určitě doporučuji. Jsem maximálně spokojená :) “ Alice

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...