citrónová šťáva čerstvá

Množství: X

Co je jídelníček
12,13 kJ Energie:
2,9 kcalKalorie:
1x 10g Jednotka:
Ovoce čerstvé Kategorie:
- Bílkoviny:
0,700 g Sacharidy:
-    Z toho cukry:
- Tuky:
-    Z toho nasycené mastné kyseliny:
-    Transmastné kyseliny:
-    Mononenasycené mastné kyseliny:
-    Polynenasycené mastné kyseliny:
-    Cholesterol:
- Sůl:
- Vláknina:
- Voda:
- Vápník:
- GI:

Obsah potraviny:

citróny obsahují kolem 87 % vody a velké množství kyseliny citrónové. Dále zde najdeme vonné silice, provitamín A, vitamíny B a C a řadu minerálních látek (vápník, draslík, fosfor, hořčík, železo, zinek aj.).

Vliv na zdraví:

citróny povzbuzují naši imunitu a působí proti infekčním onemocněním. Pravidelné pití naředěné citrónové šťávy zlepšuje trávení, stimuluje produkci žluči, reguluje tělesnou váhu, snižuje vysoký krevní tlak, zlepšuje krevní oběh a působí proti trombóze. Citrónová šťáva odstraňuje usazené soli z organismu. Při dně a jiných kloubních potížích se doporučuje každodenní pití zředěné šťávy z citrónů a potírání kostních výrůstků. Citróny obsahují éterické oleje, které pomáhají rozpouštět žlučové kameny, mají antibakteriální účinky a snižují horečku. Pití citrónové šťávy a její přidávání do salátů pročisťuje játra i ledviny. Citrónová šťáva v organismu působí zásaditě a neutralizuje nadměrnou produkci kyseliny solné v žaludku. Tak může být účinným pomocníkem při pálení žáhy. Potírání dásní šťávou z citrónu pomáhá zastavit krvácení a zpevnit dásně. Vtírání citrónové šťávy do pokožky hlavy pomáhá při infekcích skalpu a padání vlasů.

Praktické rady:

pokud jsou citróny správně uskladněny – ideálně při teplotě kolem 4 – 5o C, mohou vydržet až 12 týdnů.

Citrónovou šťávu přidávejte do nápoje či pokrmu těsně před jeho konzumací. Omezíte tak ztrátu nutričně hodnotných látek.

Na trhu je více odrůd citrónů. Velké plody mají zpravidla silnou kůru a málo dužiny. Ty nebývají ani příliš šťavnaté. Naopak, menší citróny bývají zdrojem velkého množství šťávy.

 

Všechny ohlasy uživatelů

Ohlasy uživatelů

 

„Super věc toto, konečně mám motivaci, jak zhubnout, každej den mě to přesvědčí, že musim dodržet, abych nesnědla víc než můžu a jíst zdravé věci, protože na nich se mi tolik...“ Více

Sociální sítě

Mobilní aplikace

Android app on Google Play

Zašlete nám Váš názor

Množství:

X

Zvolte dobu:

 

Kategorie pro volbu pravidelného denního výdeje.

Pokud si nastavíte jednu z těchto kategorií, bude váš bazální metabolismus navýšen o násobek uvedený v posledním sloupci. Tím získáte odhadnutý celkový denní výdej a nemusíte vyplňovat vaše aktivity do jídelníčku.

Kategorie Popis Index
Sedavý Málo pohybu nebo žádný. Sedavé zaměstnání. 1.2
Lehce aktivní Cvičení nebo sport 1-2 dny v týdnu. Práce s pohybem. 1.375
Středně aktivní Cvičení nebo sport 3-5 dní v týdnu a práce s pohybem. 1.55
Velmi aktivní Cvičení nebo sport 6-7 dní v týdnu nebo velmi náročné zaměstnání. 1.725
Extrémně aktivní Velice náročné aktivity nebo sporty a velmi náročné zaměstnání. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...